Fiji, Verjaardag en PADI Open Water Diver

Bula! (hello!)
Ik ben ondertussen al een dikke week in Fiji. Maar ik ben er nu pas in geslaagd om een relatief deftige pc te vinden om nog wat foto's up te loaden.

De andere mensen in mijn groep zijn Charlie (UK), Marita (NL), Sarah (Oz), Marvin (US), Michael (US).

De eerste dag heb ik samen met Charlie (UK) een uitstapje gedaan naar een klein tropisch eilandje om te snorkelen, Prachtig! De anderen kwamen die dag pas aan in Fiji.

From Drop Box

De dag erna was mijn verjaardag en ik mocht kiezen wat we zouden doen. Uiteraard heb ik gekozen om een modderbad te gaan doen :-). De foto's spreken voor zich!



Bij het avondeten kwamen de mensen van het hotel met een taart met kaarsjes en zongen happy birthday in Fijian. 'S nachts een verjaardagsparty gedaan in de lokale 'club' waar we nog wat mensen hebben leren kennen. Uiteindelijk tot 4 uur gebleven met Marvin, Charlie en Michael.

From Drop Box

Daarna hebben we de ferry genomen van Nadi naar SavuSavu (dorpje op het andere groot eiland van Fiji). Dit was niet meteen de beste ervaring voor iedereen. Wegens vertragingen duurde het 18 uur ipv 14 uur om in SavuSavu te geraken. De ferry was 1 grote roestbak en letterlijk vergeven van de kakkerlakken! Ik heb het grootste deel van de nacht geslapen op 4 stoelen buiten op het dek. Geen paniek, ik heb niet over de railing hangen brokken! :-).

In SavuSavu verbleven we de eerste week in een guesthouse waar we de kamer schijnbaar delen met 2 muizen en een rat. Hahaha.

Ondertussen heb ik 4 dagen duikcursus achter de rug. De eerste 2 dagen was deels theorie en in een klein zwembad oefeningen. Gisteren en vandaag 4x duiken in de oceaan in een prachtig koraalrif. De 4 oceaan-duiken + het theoretisch examen (92% !! :-p ) zorgen ervoor dat ik een officieel PADI Open Water Diver Certificaat heb! Aangezien alles vlotjes gaat overweeg ik om meteen het Advanced Diver certificaat te doen met Marvin. Charlie heeft een beest van een onderwater camera meegebracht dus alle onderwater foto's zijn met dank aan Charlie!



Morgen is een vrije dag dus vanavond party! Maandag verlaten we het guesthouse en gaan we een week bij een familie verblijven die nog traditioneler leeft!
Labels: , , edit post