Mountainbike en Wildlife Habitat

Vorige zaterdag ben ik gaan mountainbiken. Een collega van Wildlife Habitat had me een extreem steil parcours getoond. Hij beweerde dat je er onmogelijk kon omhoog rijden. Maar omlaag komen was dolle pret...

Ik wilde natuurlijk mezelf niet laten kennen en begon als een maniak omhoog te rijden. Resultaat: 5 minuten later klaar om over te geven. Het was dus echt wel VEEL te steil om op te rijden. Daarbij nog eens de hitte en de vochtige lucht... Ik ben dus zoals elke normale mens afgestapt en meer dan een uur omhoog gestapt. 3 keer overwogen om terug te keren omdat het zo uitputtend zwaar was. Dan nog een half uur verder omhoog gereden. En dan was ik eindelijk boven! Formidabel afgezien! Onderweg ben ik wel een paar mooie uitzichten en riviertjes tegengekomen.



Daarna volgde uiteraard het downhill gedeelte. 1,5 uur omhoog. Amper 15 a 20 minuten omlaag. Het parcours noemde niet voor niets 'the bump track'. Super fijne afdaling. En een spectaculaire crash met als gevolg:

From Drop Box

Enfin. Het is ondertussen al genezen. En blijkbaar gaat iedereen minstens 1 keer op zijn gezicht tijdens die afdaling. Leuk dat ze mij dat achteraf pas wisten te vertellen :-). Kortom een zeer geslaagde mountainbike rit!



Gisteren moest ik in the Wildlife Habitat vreemd genoeg vissen. Er zitten blijkbaar gigantische aalen in het water die de kuikentjes van de verschillende soorten vogels en eenden opslokken. Dat is niet altijd even fijn voor bezoekers van het park die kleine kinderen meebrengen.
Ik ben er in geslaagd om een 'enorm' monster boven te sleuren van 8 a 9 kilo. De bedoeling was om hem dan achteraf aan de krokodillen te voederen.

From Drop Box

From Drop Box


Verder heb ik me ook nog wat geamuseerd met wat andere dieren:



En voor wie nu nog niet jaloers genoeg is heb ik speciaal ook wat video's gemaakt :-p





Ik blijf nu nog tot zaterdag-ochtend in Port Douglas. Dan ga ik voor een paar dagen terug naar Cairns. En dan vertrek ik naar FIJI !!!