Tasmania

From Drop Box

De voorbije dagen heb ik Tasmania wat verkend. Het is hier momenteel winter dus de temperatuur ligt tussen de 0 en de 15 graden. Blijkbaar ben ik de voorbije 2 maand nogal gewoon geworden aan warm weer (25 a 30 graden) want ik bevries hier. Het is normaal nochtans niet echt mijn gewoonte om koud te hebben he :-). Anderzijds kan ik ook niet klagen want het is hier blijkbaar de warmste winter sinds mensheugenis. Normaal zou hier sneeuw moeten liggen en gemiddeld 5 a 10 graden kouder...

From Drop Box

Ondertussen heb ik ook eindelijk een wombat gezien! Een vreemd detail: wombats zijn de enige diersoort die vierkante uitwerpselen hebben... Blijkbaar rolt dat dan niet weg tussen de rotsen en is dat gemakkelijker om een territorium af te bakenen.

From Drop Box

Zondag doe ik nog een dagtrip naar Cradle Mountain. Blijkbaar een van de absolute hoogtepunten van Tasmania!