Eerste 4 dagen Cairns.

13/05/2010: iets voor de middag aangekomen in Cairns. Meteen even tot in het centrum gegaan om wat eten te kopen (in een hostel kan je zelf wat eten klaarmaken als je niet altijd naar een restaurant wil). De namiddag wat verdwaasd (van de jetlag) rondgehangen. 'S avonds met Pius (kerel uit zwitserland) en enkele Canadezen en Britten geamuseerd in het hostel. Ik slaap in dorm room omdat dat goedkoper is. Dat betekent dat je op een kamer met een 6tal willekeurige mensen ligt. Best wel bizar. De ene moment ligt er iemand midden in de dag te slapen. De andere moment begint er iemand midden in de nacht in te pakken om zijn/haar bus te halen...

14/05/2010: Cairns gaan verkennen. Wat door het centrum en langs het strand gelopen. Het is hier trouwens elke dag zonnig en zo'n slordige 25 graden, niet te warm niet te koud. 'S avonds met Pius naar een feestje gegaan in het centrum van Cairns en nog 2 Canadezen ontmoet.

15/05/2010: Tijd voor een extreme activiteit: skydiven!! Redelijk vroeg opgestaan (na het feestje van vorige nacht :-s). De skydive was van 14000 ft, dus zo'n slordige 4,2 km, goed voor een dikke 60 seconden complete freefall! In een mini vliegtuigje met 4 mede-slachtoffers zo'n 15 minuten omhoog gevlogen (de ene persoon sloeg al wat witter uit als de andere). Plots zijn we op de juiste hoogte en voor ik goed weet wat er gebeurd hang ik op de rand van het vliegtuig en springt mijn begeleider met mij uit het vliegtuig. Daarop volgen 60 seconden EXTREME valversnelling. Toch een redelijk grote adrenaline rush en ook een fantastich uitzicht (kijk maar naar de foto's!!). Maar blijkbaar was ik toch een van de kalmere mensen en mocht ik nadat het valscherm open was zelf ook wat sturen tijdens de verdere afdaling. Daarna op de middag toch een uurtje of 2 bijgeslapen. En voor de verandering:  'S avonds met Pius naar nog een ander feestje :-). Het is hier blijkbaar elke dag van dat...


From Drop Box


16/05/2010: skydiven was voor watjes... Dus zal ik maar gaan BUNGEE JUMPEN :-D ! De sprong was van een toren van 50 meter hoog aan de rand van het regenwoud met uitzicht op de oceaan. Op het gemakje naar boven gestapt. 2 keer geslikt. Dan binden ze je voeten aan mekaar en hangen de elastiek eraan. Met vastgebonden voeten tot op de rand van het platform gehuppeld. De begeleider telt af van 5 tot 0 en dan moet je zelf springen. En daarom is bungee jumpen veeeeeel extremer als het skydiven. Je moet zelf springen en je bent eigenlijk vlak bij de grond dus het voelt compleet waanzinnnig aan om te springen. Soit. Ik laat het filmpje voor zich spreken:



Morgen (17/05/2010) houd ik een rustig dagje en de dag erna begint het vrijwilligerswerk in The Rainforest Wildlife Habitat.